Jäsenkirje 1/2024

26.3.2024

Isotalvikki

Yhdistyksen vuosikokous pidettiin 20.2. 2024. Tällä kertaa johtokunnan valinnassa oli historian havinaa yhdistyksen pitkäaikaisen puheenjohtajan Matti Kääntösen jättäessä tehtävänsä. Matti luotsasi yhdistystä peräti 50 vuotta, toisin sanoen koko sen tähänastisen toiminta-ajan. Myös pitkäaikainen sihteeri Esa Kalska jätti paikkansa.

Suuret kiitokset Matille ja Esalle pitkäaikaisesta sitoutumisesta yhdistykseen ja sen toiminnan kaikenpuoliseen edistämiseen. Matille erityiskiitos Talvikin toimittamisesta ja lukuisista kirjoituksista vuosien varrella.

Uuden johtokunnan puheenjohtajaksi valittiin Heikki Toivonen, varapuheenjohtajaksi Lasse Kosonen, rahastonhoitajaksi Unto Söderholm ja sihteeriksi Terhi Mäntylä. Johtokunnan nuorennusta on jatketaan ensi vuonna.

Tänä vuonna suunnitelmissa on pitää keväällä kaksi ja syksyllä neljä kokousta. Jokin kokouksista pyritään järjestämään koeluonteisesti etäkokouksena. Kasviretkiä järjestetään kaksi. Talvikkia pyritään julkaisemaan kaksi numeroa. Muiden luontoa ja luonnonsuojelua edistävien yhteisöjen kanssa tehdään yhteistyötä. Selvitetään, millaista kasvitietoa ne käyttävät ja millaista yhteistyötä niiden kanssa voitaisiin tehdä. Lisätään mukanaoloa sosiaalisessa mediassa, esimerkiksi yhdistyksen FB-sivuilla on tällä hetkellä niukasti seuraajia.

Jäsenmaksut on päätetty säilyttää ennallaan. Vuoden 2024 jäsenmaksu on 15 € (opiskelija 5 €). Jos haluaa tilata pelkän lehden, sen hinta on 10 €. Jäseniä pyydetään maksamaan jäsenmaksu tilille FI65 5732 2620 0445 45, viestiksi ”Jäsenmaksu 2024/ oma nimi”. Toivomme, että suorittaisitte maksun pian, sillä yhdistyksen tulopuoli rakentuu suuressa määrin jäsenmaksujen varaan.

Heikki Toivonen, pj. (toivonenhe@gmail.com), puh. 040 7493901

Terhi Mäntylä, siht. (kortesni@gmail.com), puh. 050 3540221